poniedziałek, 6 kwietnia 2020

Dzień 16.


Witam Was Drodzy Rodzice i Kochane Dzieci ponownie – cieplutko, wiosennie, przedświątecznie. Dzisiejszy temat brzmi:
Wielkanoc tuż, tuż…

1.„Świąteczne przygotowania”
Mama lub tata czytają tekst, dziecko pokazuje.

Zbliżają się święta, idziemy na zakupy, po środki czystości (chód w miejscu). 
Myjemy okna (koliste ruchy dłońmi we wspięciu na palce). 
Wycieramy kurze (ruchy dłońmi wokół siebie na wysokości brzucha, ramion), 
odkurzamy (posuwiste ruchy rąk). 
Pieczemy ciasto. Wbijamy jajka (klaśnięcia w dłonie), 
sypiemy mąkę (naśladowanie ruchu sypania i wymawianie: szu, szu, szu), 
lejemy mleko (naśladowanie ruchu lania i wymawianie: ciur, ciur, ciur), 
ozdabiamy ciasto lukrem w kolorowe wzorki (rysowanie w powietrzu linii prostych, falistych, zygzakowatych, owalnych, spiralnych).
Świąteczne przygotowania skończone, zmęczeni siadamy.

A teraz rozpoczynamy porządki w….

 „Wielkanoc u Języczka"

Zbliża się Wielkanoc. Trwają przygotowania do świąt. Pan Języczek postanawia upiec ciasto.
Najpierw do miski (dzieci robią z języka „miskę” – przód i boki języka unoszą tak, by na środku powstało wgłębienie),
wsypuje mąkę i cukier, dodaje masło (wysuwają język z buzi, a potem go chowają, przesuwając po górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu). 
Następnie rozbija jaja (otwierają szeroko buzie, kilkakrotnie uderzają czubkiem języka w jedno miejsce na podniebieniu).
Wszystkie składniki miesza (obracają językiem w buzi w prawo i w lewo) 
i mocno uciera. Ciasto już się upiekło. Pan Języczek właśnie je ozdabia – polewa czekoladą (przesuwają czubkiem języka po podniebieniu w przód, w tył i w bok), 
obsypuje rodzynkami i orzechami (dotykają językiem każdego zęba najpierw na górze, a potem na dole). 
Następnie pan Języczek maluje jaja – powoli wkłada je do kubeczków z barwnikami (przesuwają język po górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu). 
Wyciąga pomalowane i dmucha, żeby szybciej wyschły (wdychają powietrze nosem, wydychają buzią). 
Potem rysuje na jajach wzorki – kropki (dotykają językiem różnych miejsc na podniebieniu) 
i kółka (oblizują wargi ruchem okrężnym). 
Zaplata jeszcze koszyczek wielkanocny (kilkakrotnie dotykają językiem górnej wargi, prawego kącika ust, dolnej wargi i lewego kącika ust)
i już wszystko do świąt przygotowane. Cieszy się pan Języczek (uśmiechają się szeroko, nie
pokazując zębów), bo może już świętować. 

2. „Wielkanoc”-
Pooglądajcie z rodzicami pocztówki, książki i ilustracje o tematyce wielkanocnej. Powiedzcie z czym kojarzy Wam się Wielkanoc?

3. Wykonajcie pracę plastyczną ,,Zając” lub ,,Kurczaczek” 
Źródło –internet, którą później jak już się spotkamy – możecie przynieść do przedszkola.

4. Możecie wspólnie z dziećmi wysiać nasiona rzeżuchy, które będą piękną ozdobą Waszego świątecznego stołu.

Dzieci mogą posprzątać w mieszkaniu – rozwijanie motoryki małej i dużej, przyozdobić świątecznie swój pokój.

Do jutra, pani Aldona





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz