Witam Was Drodzy Rodzice i Kochane Dzieci ponownie –
cieplutko, wiosennie, przedświątecznie. Dzisiejszy temat brzmi:
Wielkanoc tuż, tuż…
1.„Świąteczne przygotowania”
Mama lub tata czytają tekst, dziecko pokazuje.
Zbliżają się święta, idziemy na zakupy, po środki czystości
(chód w miejscu).
Myjemy okna (koliste ruchy dłońmi we wspięciu na palce).
Wycieramy kurze (ruchy
dłońmi wokół siebie na wysokości brzucha, ramion),
odkurzamy (posuwiste ruchy rąk).
Pieczemy
ciasto. Wbijamy jajka (klaśnięcia w dłonie),
sypiemy mąkę (naśladowanie ruchu sypania i
wymawianie: szu, szu, szu),
lejemy mleko (naśladowanie ruchu lania i wymawianie: ciur, ciur, ciur),
ozdabiamy ciasto lukrem w kolorowe wzorki (rysowanie w powietrzu linii prostych, falistych,
zygzakowatych, owalnych, spiralnych).
Świąteczne przygotowania skończone, zmęczeni siadamy.
A teraz rozpoczynamy porządki w….
„Wielkanoc u Języczka"
Zbliża się Wielkanoc. Trwają przygotowania do świąt. Pan
Języczek postanawia upiec ciasto.
Najpierw do miski (dzieci robią z języka „miskę” – przód i
boki języka unoszą tak, by na środku powstało wgłębienie),
wsypuje mąkę i cukier, dodaje masło
(wysuwają język z buzi, a potem go chowają, przesuwając po górnej wardze, górnych zębach i
podniebieniu).
Następnie rozbija jaja (otwierają szeroko buzie, kilkakrotnie uderzają czubkiem
języka w jedno miejsce na podniebieniu).
Wszystkie składniki miesza (obracają językiem w buzi w prawo
i w lewo)
i mocno uciera. Ciasto już się upiekło. Pan Języczek właśnie je ozdabia – polewa
czekoladą (przesuwają czubkiem języka po podniebieniu w przód, w tył i w bok),
obsypuje rodzynkami
i orzechami (dotykają językiem każdego zęba najpierw na górze, a potem na dole).
Następnie
pan Języczek maluje jaja – powoli wkłada je do kubeczków z barwnikami (przesuwają język po
górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu).
Wyciąga pomalowane i dmucha, żeby szybciej
wyschły (wdychają powietrze nosem, wydychają buzią).
Potem rysuje na jajach wzorki – kropki
(dotykają językiem różnych miejsc na podniebieniu)
i kółka (oblizują wargi ruchem okrężnym).
Zaplata jeszcze koszyczek wielkanocny (kilkakrotnie dotykają językiem górnej wargi, prawego kącika
ust, dolnej wargi i lewego kącika ust)
i już wszystko do świąt przygotowane. Cieszy się pan
Języczek (uśmiechają się szeroko, nie
pokazując zębów), bo może już świętować.
2. „Wielkanoc”-
Pooglądajcie z rodzicami pocztówki, książki i
ilustracje o tematyce wielkanocnej. Powiedzcie z czym kojarzy Wam się
Wielkanoc?
3. Wykonajcie pracę plastyczną ,,Zając” lub ,,Kurczaczek”
Źródło
–internet, którą później jak już się spotkamy – możecie przynieść do przedszkola.
4. Możecie wspólnie z dziećmi wysiać nasiona rzeżuchy, które
będą piękną ozdobą Waszego świątecznego stołu.
Dzieci mogą posprzątać w mieszkaniu – rozwijanie motoryki
małej i dużej, przyozdobić świątecznie swój pokój.
Do jutra, pani Aldona
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz