czwartek, 9 kwietnia 2020

Dzień 20.


Kochani już pojutrze… odwiedzi Was zajączek. Ja już nie mogę się doczekać, a Wy? Dzisiaj troszeczkę o…

1. Przywitanie - wierszem M. Terlikowskiej „Śmigus–dyngus”

Wie o tym Tomek i Ewa,
Że w śmigus się wszystkich oblewa.
Ale czy trzeba Pawełka
Oblewać z pełnego kubełka?
Wystarczy małym kubeczkiem
Dla żartu.
Dla śmiechu.
Troszeczkę.
Bo może wiatr chmurę przywieje
I wszystkich was deszczem
Poleje?


2. Rozmowa z dziećmi na temat tradycji Świąt Wielkanocnych
  • pokaz koszyczka świątecznego, stroika na stół, pisanek,
  • objaśnienie znaczenia słów „śmigus-dyngus”,
  • słuchanie ciekawostek o pisankach - „Pisanka to, czy kraszanka?” -  zapoznanie dzieci z różnymi sposobami wykonania pisanek - wyjaśnienie słów: pisanka, kraszanka,
  • zapoznanie dzieci z tradycyjnymi potrawami świat (świąteczna babka, mazurek, żurek z jajkiem, wędzonką itd.),
  • pokaz nakrywania świątecznego stołu – wykonanie stroika na stół (wspólnie z dziećmi),
3. „Nasz stół wielkanocny” - przygotujcie z rodzicami 6 szklaneczek, 6 wyciętych z papieru jajek i 6 talerzyków. Rozłóżcie talerzyki na stole. Policzcie - ile jest talerzyków? Teraz postawcie przy każdym talerzyku szklaneczkę. Ile szklaneczek postawiliście? A teraz na każdym talerzyku połóżcie jedno jajko. Ile jajek położyliście razem? A teraz zastanówcie się… ile misiów posadzimy przy takim stole?

4. „Pisanka”-  czas stworzyć prawdziwą pisankę. Rodzice przygotowują  jajko - takie prawdziwe, a dziecko stworzy z niego piękną pisankę, która zagości na Waszym świątecznym stole.

5. Na zakończenie gimnastyka na wesoło z piosenkami o tematyce wielkanocnej-źródło internet. 

CIEPŁEGO SŁONECZKA, SMACZNEGO JAJECZKA, WIZYTY ZAJĄCZKA I RADOŚCI  BEZ KOŃCA TEGO WAM ŻYCZĄ –
PANI  ALDONA  I  PANI  EWELINA


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz