Kochani już pojutrze… odwiedzi Was zajączek. Ja już
nie mogę się doczekać, a Wy? Dzisiaj troszeczkę o…
1. Przywitanie - wierszem M. Terlikowskiej
„Śmigus–dyngus”
Wie o tym Tomek i Ewa,
Że w śmigus się wszystkich oblewa.
Ale czy trzeba Pawełka
Oblewać z pełnego kubełka?
Wystarczy małym kubeczkiem
Dla żartu.
Dla śmiechu.
Troszeczkę.
Bo może wiatr chmurę przywieje
I wszystkich was deszczem
Poleje?
2. Rozmowa z dziećmi na temat tradycji Świąt Wielkanocnych
Wie o tym Tomek i Ewa,
Że w śmigus się wszystkich oblewa.
Ale czy trzeba Pawełka
Oblewać z pełnego kubełka?
Wystarczy małym kubeczkiem
Dla żartu.
Dla śmiechu.
Troszeczkę.
Bo może wiatr chmurę przywieje
I wszystkich was deszczem
Poleje?
2. Rozmowa z dziećmi na temat tradycji Świąt Wielkanocnych
- pokaz
koszyczka świątecznego, stroika na stół, pisanek,
- objaśnienie
znaczenia słów „śmigus-dyngus”,
- słuchanie
ciekawostek o pisankach - „Pisanka to, czy kraszanka?” - zapoznanie
dzieci z różnymi sposobami wykonania pisanek - wyjaśnienie słów: pisanka,
kraszanka,
- zapoznanie
dzieci z tradycyjnymi potrawami świat (świąteczna babka, mazurek, żurek z
jajkiem, wędzonką itd.),
- pokaz
nakrywania świątecznego stołu – wykonanie stroika na stół (wspólnie z
dziećmi),
3. „Nasz stół wielkanocny” - przygotujcie z rodzicami 6
szklaneczek, 6 wyciętych z papieru jajek i 6 talerzyków. Rozłóżcie talerzyki na
stole. Policzcie - ile jest talerzyków? Teraz postawcie przy każdym talerzyku
szklaneczkę. Ile szklaneczek postawiliście? A teraz na każdym talerzyku
połóżcie jedno jajko. Ile jajek położyliście razem? A teraz zastanówcie się…
ile misiów posadzimy przy takim stole?
4. „Pisanka”-
czas stworzyć prawdziwą pisankę. Rodzice przygotowują jajko - takie prawdziwe, a dziecko stworzy z
niego piękną pisankę, która zagości na Waszym świątecznym stole.
5. Na zakończenie gimnastyka na wesoło z piosenkami o
tematyce wielkanocnej-źródło internet.
CIEPŁEGO SŁONECZKA, SMACZNEGO JAJECZKA, WIZYTY ZAJĄCZKA
I RADOŚCI BEZ KOŃCA TEGO WAM ŻYCZĄ –
PANI
ALDONA I PANI EWELINA
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz