Mam nadzieję, że wczorajsza degustacja się udała. A może któreś z dzieci odkryło w sobie kulinarny talent i przygotowało dla siebie i rodziców pyszne kanapki?
Dzisiejszy temat brzmi "Na wiejskim podwórku".
1. Muzyczna rozgrzewka
Rozgrzewka
2. Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej "Marsz dla wiosny".
Rodzic prezentuje wiersz i pyta dziecko:
Jakie zwierzęta chciały przywitać wiosnę?
W jaki sposób to robiły?
Powtarza wiersz, a dzieci za nim fragment: Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?
Idzie gąska po podwórku.
Za nią gąski – jak po sznurku.
Idą zgodnie i gęgają,
za swą mamą powtarzają.
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
Mama gąska zagęgała,
bo przywitać wiosnę chciała.
Małe gąski też gęgały,
wiosnę także witać chciały.
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
Nagle kogut ścieżką wąską
przybiegł za ostatnią gąską.
Gęgać nie potrafi wcale,
za to pieje doskonale!
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
Nawet kotka, choć ciut głucha,
też muzyków chce posłuchać.
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?
3. Kto mieszka na wsi?
Dziecko ogląda krótką animację i nazywa zwierzęta mieszkające na wsi.
Animacja
4. Wiejskie zwierzęta
Do tego zadania potrzebna będzie plastelina. Jeżeli na skutek twórczych działań dzieci plasteliny zabrakło, można zastąpić ją masą solną, a następnie pomalować.
Dzieci wybierają zwierzę (a może kilka?), które mieszkają na wsi i lepi je z plasteliny.
Jeszcze raz zachęcam do udziału w konkursach zamieszczonych na stronie internetowej przedszkola, znajdą tam Państwo również zajęcia z j.angielskiego przygotowane przez panią Dominikę.
Miłego dnia, pani Ewelina
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz