środa, 15 kwietnia 2020

Dzień 23.

Mam nadzieję, że wczorajsza degustacja się udała. A może któreś z dzieci odkryło w sobie kulinarny talent i przygotowało dla siebie i rodziców pyszne kanapki? 

Dzisiejszy temat brzmi "Na wiejskim podwórku".

1. Muzyczna rozgrzewka 

Rozgrzewka

2. Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej "Marsz dla wiosny". 

Rodzic prezentuje wiersz i pyta dziecko: 
Jakie zwierzęta chciały przywitać wiosnę? 
W jaki sposób to robiły? 

Powtarza  wiersz, a dzieci za nim fragment: Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna? 

Idzie gąska po podwórku. 
Za nią gąski – jak po sznurku. 
Idą zgodnie i gęgają, 
za swą mamą powtarzają. 
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga! 
Kto melodię taką zna? 

Mama gąska zagęgała, 
bo przywitać wiosnę chciała. 
Małe gąski też gęgały, 
wiosnę także witać chciały. 
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga! 
Kto melodię taką zna? 

Nagle kogut ścieżką wąską 
przybiegł za ostatnią gąską. 
Gęgać nie potrafi wcale, 
za to pieje doskonale! 
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga! 
Kto melodię taką zna? 

Nawet kotka, choć ciut głucha, 
też muzyków chce posłuchać. 
– Gę, gę, gę, ga, ga, ga! 
Kto melodię taką zna? 

3. Kto mieszka na wsi?

Dziecko ogląda krótką animację i nazywa zwierzęta mieszkające na wsi. 

Animacja

4. Wiejskie zwierzęta 

Do tego zadania potrzebna będzie plastelina. Jeżeli na skutek twórczych działań dzieci plasteliny zabrakło, można zastąpić ją masą solną, a następnie pomalować. 
Dzieci wybierają zwierzę (a może kilka?), które mieszkają na wsi i lepi je z plasteliny. 


Jeszcze raz zachęcam do udziału w konkursach zamieszczonych na stronie internetowej przedszkola, znajdą tam Państwo również zajęcia z j.angielskiego przygotowane przez panią Dominikę. 


Miłego dnia, pani Ewelina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz