Witajcie cieplutko - dom pozwiedzany? A więc zaczynamy!
1. Ćwiczenia artykulacyjne: „Co słychać w domu?”.
trzaskanie drzwiami – trach, trach,
stukanie garnków w kuchni – brzdęk, brzdęk,
odkurzanie – wrr, wrr,
kapanie wody z kranu- kap, kap itp.
2. Wyjaśnienie przysłowia „Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej”.
3. „Wystrój mieszkania” – oglądanie katalogów,
ilustracji, na żywo. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat obrazków.
4. „W domu” – praca z obrazkiem.
Nazywanie pomieszczeń:
kuchnia, łazienka, pokój, sypialnia. Udzielanie odpowiedzi na
pytanie
Które pomieszczenia znajdują się na parterze, a które na
piętrze?
Wskazywanie na obrazku sprzętów, których nazwy rodzic wypowiada
sylabami.
Nazywanie pomieszczeń, w których się znajdują i stwierdzenie, do czego
służą.
5. Spróbujcie proszę zbudować dom np. z klocków,
pudełek, kartonów, pobawcie się nim umieszczając elementy wyposażenia, wycięte
albo narysowane. Utrwalicie pojęcia na pod w, niżej,wyżej, z prawej, z lewej.
6. „Domek” – rysowanie pod dyktando wierszyka E. M.
Skorek; obserwacja kreślenia kresek i w efekcie powstanie domu.
Na domek Tereski
Rysuję trzy kreski.
Na nich deska położona,
Linia z linią połączona.
Prostokąt i kwadraty dwa,
Drzwi i okna domek ma.
Rysowanie na plecach rodzic - dziecko wg instrukcji.
Na domek Tereski
Rysuję trzy kreski.
Na nich deska położona,
Linia z linią połączona.
Prostokąt i kwadraty dwa,
Drzwi i okna domek ma.
Rysowanie na plecach rodzic - dziecko wg instrukcji.
7.Piosenka o sprzątaniu w domu
Na zakończenie spróbujcie posprzątać w swoich
pokojach. Do zobaczenia p.Aldona
PS Do jutra można wysyłać zdjęcia na Optymistyczny Konkurs.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz