poniedziałek, 25 maja 2020

Tydzień 25-29.05

       W tym tygodniu trochę o dzieciach z różnych stron świata. 
       We wtorek przypada Dzień Matki - mam nadzieję, że dzieci i będą pamiętać i wyściskają swoje mamy oraz narysują dla nich piękny rysunek.  A może tata i rodzeństwo pomogą przygotować dla mamy pyszną kolację?
       
       Prezentacja
Zdjęcia dzieci z różnych stron świata – porównywanie swojego wyglądu z innymi dziećmi, szukanie podobieństw i różnic. 
      
        Zabawy muzyczne
      
Praca plastyczna i motoryka mała

- Laurka dla mamy
- Portret rodziny (konkurs plastyczny "Moja rodzina" - szczegóły na stronie przedszkola)
- Wycinanie
- lepienie z plasteliny

Gimnastyka

Utwory muzyczne do słuchania i do tańczenia

      Wiersze

W. Fabera ,, Dzieci świata”
W Afryce w szkole na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
Że gdzieś na świeci śnieg pada.

A jego rówieśnik Eskimos,
Tez w szkole w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył, że są na świecie
Gorące pustynie i palmy.

Afryki, ani Grenlandii
My także jak dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce,
W gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata,
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.

J. Tuwim  „Murzynek Bambo”
Murzynek Bambo w Afryce mieszka,
czarną ma skórę ten nasz koleżka.
Uczy się pilnie przez całe ranki,
ze swej murzyńskiej pierwszej czytanki.
A gdy do domu ze szkoły wraca,
psoci figluje to jego praca.
Aż mama krzyczy Bambo łobuzie,
a Bambo czarną nadyma buzię
Mama powiada napij się mleka
a on na drzewo mamie ucieka,
Mama powiada choć do kąpieli,
a on się boi, że się wybieli.
Lecz mama kocha swojego synka,
bo dobry chłopak z tego murzynka.
Szkoda, że Bambo czarny wesoły,
nie chodzi razem z nami do szkoły.

A. Bober„Jestem Li-long” 
Jestem Li-long, chłopiec Azjata,
W pagodzie mieszkam i sypiam na matach.
Mam dwie pałeczki zamiast łyżeczki
i pałeczkami jem ryż z miseczki.
Jak słońce ciało moje wygląda.
Na świat skośnymi oczkami spoglądam.
Specjalny strój mam na uroczystości,
Kimonem wszystkich zachwycam gości.
Jest nas najwięcej na całym świecie,
Co jeszcze wiedzieć o mnie chcecie?



   Wszystkim mamom składam najserdeczniejsze życzenia z okazji ich święta.

    Życzę miłego tygodnia! Pozdrawiam, pani Ewelina







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz