wtorek, 31 marca 2020

Dzień 13.

Mam nadzieję, że wczoraj stworzyliście piękne bociany. Czy stanęły w doniczce, a może zawisły na ścianie?

Dzisiejszy temat to "Malowane wiosenne kwiaty"

1. Poranna gimnastyka

Gimnastyka

2. Gra w zielone

Ważne, żeby w pokoju znajdowały się przedmioty w kolorze zielonym. Rodzic pyta, a dziecko odpowiada:
R: Grasz w zielone?
Dz: Gram!
R: Masz zielone?
Dz: Mam.
Na koniec rymowanki dziecko dotyka przedmiotu w kolorze zielonym.

3. Matematyczny wiosenny chodniczek

Do tego zadania będą potrzebne klocki, np. Lego, lub liczmany w kolorach: żółtym, zielonym, czerwonym i niebieskim.
Rodzic układa z klocków wzór do powtórzenia przez dziecko. Głośno nazywa, liczy i układa patyczki w danym kolorze, np. po dwa, po trzy, po cztery, po pięć (maksymalna liczba). Dzieci samodzielnie układają barwne chodniczki według wzoru.

4. Eksperyment plastyczny - Jak powstają kolory wiosny?

Potrzebne będą:
- pędzel
- kubeczek z wodą
- farby w kolorach: żółty, niebieski, czerwony
- kartki papieru
- paleta lub kawałek tektury, który będzie służyć za paletę

Rodzic prosi dziecko o połączenie koloru żółtego z niebieskim, pyta, jaki kolor uzyskało dziecko. Co można namalować tym kolorem?
Następnie tak samo postępujemy łącząc kolor żółty z czerwonym oraz czerwony z niebieskim. Korzystając z powstałych kolorów niech dziecko namaluje wiosenne kwiaty.

5. Sadzimy kwiaty

Wykorzystajcie nasiona jakie macie w domu i zasadźcie kwiaty w doniczce. Możecie założyć dziennik obserwacji i rysować postępy. Niech dzieci same podlewają kwiaty, sprawdzają, czy ziemia jest sucha.


Dziś prima aprilis, czyli dzień żartów. Nie zapomnijcie o dowcipach, śmiech to zdrowie!
Na stronie internetowej naszego przedszkola pojawiły się kolejne materiały z j. angielskiego wysłane przez panią Dominikę.

Pozdrawiam, pani Ewelina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz