poniedziałek, 30 marca 2020

Dzień 12.

Wczoraj rodzice pokazali Wam niektóre ptaki, które po zimie przylatują do nas z ciepłych krajów. Mam nadzieję, że zapamiętaliście wygląd i nazwę chociaż jednego z nich. 

Dzisiejszy temat to "Żabki i bocian".

1. Wysłuchanie piosenki "Kle kle boćku"

Piosenka

Tekst: Kle -kle boćku Kle -kle boćku, kle-kle, witaj nam bocianie, Wiosna ci szykuje, Wiosna ci szykuje Żabki na śniadanie. Kle-kle boćku, kle-kle, witamy cię radzi, Gdy zza morza wracasz, Gdy zza morza wracasz Wiosnę nam prowadzisz. Kle-kle boćku, kle-kle, Witaj na stodole, Chłopcy ci szykują, Chłopcy ci szykują Gniazdo w starym kole.

2. Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu

Przykładowe pytania:
- O kim jest piosenka?
- Co bocian będzie jadł na śniadanie?
- Skąd przyleciał bocian?
- Jakie jest tempo piosenki, szybkie czy wolne?
- Jaki odgłos wydaje bocian?

3. Zabawa ortofoniczna "Bocianie klekotanie"

Kiedy rodzic podnosi rękę do góry, dzieci głośno naśladują klekot bociana. Gdy ją opuści - cichutko klekoczą. 

4. Praca plastyczna "Bocian"

Przykładowy bocian

Do wykonania bociana potrzebujemy: 
- 2 x płatek kosmetyczny/ białe koło wycięte z papieru
- czerwona kartka
- czarna kredka/ pisak/ farbka 
- patyk do szaszłyka/ patyk znaleziony w ogrodzie

Bociana można wykonać w formie kukiełki, którą później dzieci mogą użyć podczas zabawy lub ozdoby doniczkowej. Bocian może być przyklejony do kartki. 

Proszę, żeby dzieci nadały bocianowi imię. 

5. Taniec przy piosence

Proszę pozwolić dzieciom na swobodny taniec przy piosence, oczywiście zachęcam do dołączenia.

Piosenka "Żabie kroki"

6. Ćwiczenia logopedyczne

Będzie nam potrzebne lusterko. Ćwiczenia powtarzamy kilkakrotnie, patrzymy na siebie w lusterku (dzieci mogą najpierw patrzeć na rodziców jak wykonują to ćwiczenie, następnie spoglądają w lusterko i wykonują ćwiczenia, rodzice kontrolują poprawność wykonanego ćwiczenia)

Fruwający ptak –  dotykamy czubkiem języka za górnymi i za dolnymi zębami, tak jak ptak, który siada na gałęzi drzewa i na ziemi.

Dziobek ptaka –  wypychamy wargi do przodu na zmianę zamykając je i otwierając.

Wysiadywanie jaj – przyklejamy język za górnymi zębami, nie ruszamy nim przez 30 sekund.

Budujemy gniazdko – przesuwamy język po górnej i po dolnej wardze od zewnętrznej strony ust, a następnie lądują w gnieździe tzn. przyklejamy język przy górnych dziąsłach.

Dzięcioł – czubkiem języka uderzamy za górnymi zębami.


Mam nadzieję, że udało Wam się wykonać wszystkie zadania. 

Pozdrawiam, pani Ewelina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz