czwartek, 26 marca 2020

Dzień 9.


Prześliczne prace stworzyliście wspólnie z rodzicami, przynieście je do przedszkola jak już wrócimy. Stworzymy wystawę. Pogoda dopisuje, a w ogrodzie bałagan. Czas na wiosenne porządki.

TEMAT: Wiosna w ogrodzie.

„W naszym ogródeczku” - nauka piosenki



W naszym ogródeczku // zrobimy porządki// 3x
Wygrabimy ścieżki //przekopiemy grządki// 3x

Raz dwa trzy.

Potem w miękką ziemię // wsiejemy nasionka // 3 x
Będą się wygrzewać // na wiosennym słonku // 3x

Raz dwa trzy.

Spadnie ciepły deszczyk //i wszystko odmieni// 3 x
W naszym ogródeczku //grządki zazieleni// 3 x.

Raz dwa trzy.

2.  Zabawa ruchowo-naśladowcza do piosenki „W naszym ogródeczku”

W naszym ogródeczku                  dz. rysują rękoma koła przed sobą       
zrobimy porządki                         dz. „grożą” palcem wskazującym, na zmianę jedną i drugą ręką
Wygrabimy ścieżki                       dz. naśladują grabienie
przekopiemy grządki                    
dz. naśladują kopanie łopatą
Raz dwa trzy.                                dz. klaszczą 3 razy

Potem w miękką ziemię                dz. naśladują wrzucanie nasionek do ziemi
wsiejemy nasionka
Będą się wygrzewać                     dz. „wkręcają żaróweczki”
na wiosennym słonku
Raz dwa trzy.                                dz. klaszczą 3 razy

Spadnie ciepły deszczyk                dz. poruszają paluszkami i ponad głowami i powoli      
i wszystko odmieni                         opuszczają je wzdłuż całego ciała aż do podłogi.
W naszym ogródeczku                  dz. rysują rękoma koła przed sobą.
grządki zazieleni
Raz dwa trzy.                                dz. klaszczą 3 razy
             
3. Zagadki


Spotkasz go w ogrodzie,
gdzie pracuje co dzień
dba o krzaki i kwiatki,
sadzi rośliny z użyciem łopatki.

Ogrodnik

Co ona przekopie,
to one wygładzą.
W domowym ogródku
bardzo się przydadzą.

Łopatka
Grabie

Porozmawiajcie z dziećmi,pokażcie jak macie w piwnicy, ogrodzie, jak wyglądają i do czego służą narzędzia ogrodnicze.

4. ,,Siejemy nasionka”
Doniczki wypełniamy ziemią, robimy dziurki i rowki i wysiewamy nasiona . Podlewanie wysianych roślin. Może być rzeżucha, cebula.

5. Obserwowanie wzrostu nasion wysianych w doniczkach przez następne dni – porównywanie tempa wzrostu. Możecie założyć kalendarz obserwacji. Nie zapomnijcie o podlewaniu.

Po skończonej pracy umyjcie rączki koniecznie.

6. Zabawa ruchowa „Wiatr, deszcz i słońce”. 
Dzieci biegają – na sygnał „wiatr”, zatrzymują się, unoszą w górę ramiona i kołyszą nimi (sz-sz-sz-sz-sz-sz). Na sygnał „deszcz” – robią przysiad podparty i nisko pochylają głowę (chowają się przed deszczem). Na sygnał „słońce” – wyciągają się mocno w górę, wznosząc ręce ku górze.

Do zobaczenia jutro - ściskam mocno i całuję wraz z hodowlą obserwuję! - pani Aldona


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz