Prześliczne prace stworzyliście wspólnie z rodzicami,
przynieście je do przedszkola jak już wrócimy. Stworzymy wystawę. Pogoda dopisuje, a w
ogrodzie bałagan. Czas na wiosenne porządki.
TEMAT: Wiosna w ogrodzie.
1 „W naszym ogródeczku” - nauka piosenki
W naszym ogródeczku // zrobimy porządki// 3x
Wygrabimy ścieżki //przekopiemy grządki// 3x
Raz dwa trzy.
Potem w miękką ziemię // wsiejemy nasionka // 3 x
Będą się wygrzewać // na wiosennym słonku // 3x
Raz dwa trzy.
Spadnie ciepły deszczyk //i wszystko odmieni// 3 x
W naszym ogródeczku //grządki zazieleni// 3 x.
Raz dwa trzy.
Wygrabimy ścieżki //przekopiemy grządki// 3x
Raz dwa trzy.
Potem w miękką ziemię // wsiejemy nasionka // 3 x
Będą się wygrzewać // na wiosennym słonku // 3x
Raz dwa trzy.
Spadnie ciepły deszczyk //i wszystko odmieni// 3 x
W naszym ogródeczku //grządki zazieleni// 3 x.
Raz dwa trzy.
2. Zabawa ruchowo-naśladowcza do piosenki
„W naszym ogródeczku”
W naszym
ogródeczku dz. rysują rękoma koła przed sobą
zrobimy
porządki dz. „grożą” palcem wskazującym, na zmianę jedną i drugą ręką
Wygrabimy
ścieżki dz. naśladują grabienie
przekopiemy grządki dz. naśladują kopanie łopatą
przekopiemy grządki dz. naśladują kopanie łopatą
Raz dwa trzy. dz. klaszczą 3 razy
Potem w miękką
ziemię dz. naśladują wrzucanie nasionek do ziemi
wsiejemy nasionka
Będą się
wygrzewać dz. „wkręcają żaróweczki”
na wiosennym słonku
Raz dwa trzy. dz. klaszczą 3 razy
Spadnie ciepły
deszczyk dz. poruszają paluszkami i ponad głowami i powoli
i wszystko
odmieni opuszczają je wzdłuż całego ciała aż do podłogi.
W naszym ogródeczku dz. rysują rękoma koła przed sobą.
grządki zazieleni
Raz dwa
trzy. dz. klaszczą 3 razy
3. Zagadki
Spotkasz go w ogrodzie,
gdzie pracuje co dzień
dba o krzaki i kwiatki,
sadzi rośliny z użyciem łopatki.
gdzie pracuje co dzień
dba o krzaki i kwiatki,
sadzi rośliny z użyciem łopatki.
Ogrodnik
Co ona
przekopie,
to one wygładzą.
W domowym ogródku
bardzo się przydadzą.
to one wygładzą.
W domowym ogródku
bardzo się przydadzą.
Łopatka
Grabie
Porozmawiajcie z dziećmi,pokażcie jak macie w
piwnicy, ogrodzie, jak wyglądają i do czego służą narzędzia ogrodnicze.
4. ,,Siejemy nasionka”
Doniczki wypełniamy ziemią, robimy dziurki i rowki i
wysiewamy nasiona . Podlewanie wysianych roślin. Może być rzeżucha, cebula.
5. Obserwowanie wzrostu nasion wysianych w doniczkach przez następne dni – porównywanie tempa wzrostu. Możecie założyć kalendarz obserwacji. Nie zapomnijcie o podlewaniu.
5. Obserwowanie wzrostu nasion wysianych w doniczkach przez następne dni – porównywanie tempa wzrostu. Możecie założyć kalendarz obserwacji. Nie zapomnijcie o podlewaniu.
Po skończonej pracy umyjcie rączki koniecznie.
6. Zabawa ruchowa „Wiatr, deszcz i słońce”.
6. Zabawa ruchowa „Wiatr, deszcz i słońce”.
Dzieci biegają – na sygnał
„wiatr”, zatrzymują się, unoszą w górę ramiona i kołyszą nimi
(sz-sz-sz-sz-sz-sz). Na sygnał „deszcz” – robią przysiad podparty i nisko
pochylają głowę (chowają się przed deszczem). Na sygnał „słońce” – wyciągają
się mocno w górę, wznosząc ręce ku górze.
Do zobaczenia jutro - ściskam mocno i całuję wraz z
hodowlą obserwuję! - pani Aldona
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz