Jestem bardzo ciekawa jakie zwierzęta pojawiły się w Waszych domach... Pszczoły, mrówki, biedronki, a może ważki?
Temat na dziś to "Biedroneczki".
1. Zabawy muzyczne
Dzieci nie muszą widzieć nagrania, w przedszkolu często bawiliśmy się w ten sposób z Panem Miłoszem, który prowadził zabawy umuzykalniające przez radio.
Zabawy muzyczne Anima Piano
2. Wysłuchanie utworu K. Bożek-Gowik "Mała biedroneczka"
Mała biedroneczka siedem kropek miała,
na łące zielonej wesoło fruwała.
Złapał ją pajączek w swoją pajęczynę.
„Uratuję cię, biedronko, a ty mi coś przynieś”.
Biedroneczko, leć do nieba,
przynieś mi kawałek chleba.
Mała biedroneczka siedem kropek miała,
na łące zielonej wesoło fruwała.
Złapał ją wróbelek, niesie tę kruszynę.
„Uratuję cię, biedronko, a ty mi coś przynieś”.
Biedroneczko, leć do nieba,
przynieś mi kawałek chleba.
Mała biedroneczka siedem kropek miała,
na łące zielonej wesoło fruwała.
Złapała ją żaba i po wodzie płynie.
„Uratuję cię, biedronko, a ty mi coś przynieś”.
Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
− Gdzie latała mała biedronka?
− Ile kropek miała mała biedroneczka?
− Jakie zwierzęta spotkała na łące?
− Co powiedziało jej każde zwierzątko?
3. Ćwiczenia oddechowe i na koncentrację uwagi
Ćwiczenia słuchowe: Skąd ten dźwięk?
Rodzic prosi, aby dziecko zamknęło oczy. Następnie ustawia się w różnych miejscach pokoju i wydając dźwięki (np. szum, syczenie), prosi, aby dziecko wskazało palcem, skąd dochodzi dźwięk. Po wykonaniu zadania, dziecko otwiera oczy, sprawdza poprawność jego wykonania.
Ćwiczenia oddechowe: Spokojnie oddychamy na łące.
Będzie potrzebna mała (lekka) książka. Rodzic prosi dziecko, aby położyło się na plecach i wyobraziło sobie, że znajdują się na łące. Proszę powiedzieć dzieciom, że nauczą się spokojnie oddychać. Rodzic kładzie na brzuchu dziecka książkę i określa prawidłowy tor oddechowy: wdech nosem – wydech ustami.
Ćwiczenia oddechowe: Kropki biedronki.
Potrzebny będzie kontur biedronki (bez kropek, wielkości kartki A4, najlepiej ze sztywnego papieru, kartonu), siedem czarnych kropek (kół), słomka.
Rodzic kładzie przed dzieckiem sylwetę biedronki i prosi, aby za pomocą słomki przeniosło kropki na jej sylwetę.
4. Praca plastyczna "Biedronka"
Wykorzystajcie sylwetę biedronki i kropki z poprzedniego ćwiczenia. Niech dzieci pomalują biedronkę, albo metodą wydzieranki ozdobią biedronkę i przykleją kropki.
Życzę Wam udanej zabawy!
Pani Ewelina
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz