poniedziałek, 11 maja 2020

Dzień 40.

Jestem bardzo ciekawa jakie zwierzęta pojawiły się w Waszych domach... Pszczoły, mrówki, biedronki, a może ważki?

Temat na dziś to "Biedroneczki".

1. Zabawy muzyczne 

Dzieci nie muszą widzieć nagrania, w przedszkolu często bawiliśmy się w ten sposób z Panem Miłoszem, który prowadził zabawy umuzykalniające przez radio. 

Zabawy muzyczne Anima Piano


2. Wysłuchanie utworu K. Bożek-Gowik "Mała biedroneczka" 

Mała biedroneczka siedem kropek miała,  
na łące zielonej wesoło fruwała.  
Złapał ją pajączek w swoją pajęczynę.  
„Uratuję cię, biedronko, a ty mi coś przynieś”. 

Biedroneczko, leć do nieba,  
przynieś mi kawałek chleba. 

Mała biedroneczka siedem kropek miała,  
na łące zielonej wesoło fruwała.  
Złapał ją wróbelek, niesie tę kruszynę.  
„Uratuję cię, biedronko, a ty mi coś przynieś”.

Biedroneczko, leć do nieba,  
przynieś mi kawałek chleba. 

Mała biedroneczka siedem kropek miała,  
na łące zielonej wesoło fruwała.  
Złapała ją żaba i po wodzie płynie.  
„Uratuję cię, biedronko, a ty mi coś przynieś”. 

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu. 
− Gdzie latała mała biedronka? 
− Ile kropek miała mała biedroneczka? 
− Jakie zwierzęta spotkała na łące? 
− Co powiedziało jej każde zwierzątko?

3. Ćwiczenia oddechowe i na koncentrację uwagi

Ćwiczenia słuchowe: Skąd ten dźwięk? 

Rodzic prosi, aby dziecko zamknęło oczy. Następnie ustawia się w różnych miejscach pokoju i wydając dźwięki (np. szum, syczenie), prosi, aby dziecko wskazało palcem, skąd dochodzi dźwięk. Po wykonaniu zadania, dziecko otwiera oczy, sprawdza poprawność jego wykonania. 

Ćwiczenia oddechowe: Spokojnie oddychamy na łące. 

Będzie potrzebna mała (lekka) książka. Rodzic prosi dziecko, aby położyło się na plecach i wyobraziło sobie, że znajdują się na łące. Proszę powiedzieć dzieciom, że nauczą się  spokojnie oddychać. Rodzic kładzie na brzuchu dziecka książkę i określa prawidłowy tor oddechowy: wdech nosem – wydech ustami. 

Ćwiczenia oddechowe: Kropki biedronki. 

Potrzebny będzie kontur biedronki (bez kropek, wielkości kartki A4, najlepiej ze sztywnego papieru, kartonu), siedem czarnych kropek (kół), słomka. 
Rodzic kładzie przed dzieckiem sylwetę  biedronki i prosi, aby za pomocą słomki przeniosło kropki na jej sylwetę.

4. Praca plastyczna "Biedronka"

Wykorzystajcie sylwetę biedronki i kropki z poprzedniego ćwiczenia. Niech dzieci pomalują biedronkę, albo metodą wydzieranki ozdobią biedronkę i przykleją kropki.


Życzę Wam udanej zabawy!
Pani Ewelina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz