1. Zabawa z pokazywaniem "Wianek dla mamy".
Dzieci pokazują ruchem słowa opowiadania:
Na majowej łące rosną różnokolorowe kwiaty, (dzieci unoszą dłonie od podłogi w górę),
pachnące maki, konwalie, fiołki i rumianki. (unoszą dłonie do nosa, robią wdech nosem)
Dzieci przyszły na łąkę (maszerują po pokoju)
i nazrywały kwiatów, (wykonują ruch zrywania kwiatów)
z których uplotły wianek dla mamy. (robią młynek przedramionami przed sobą)
Zaniosły mamie niespodziankę, (maszerują w miejscu, łączą dłonie na wysokości piersi)
a mama uśmiechnęła się i mocno przytuliła. (splatają ręce na wysokości ramion)
2. Kwiaty na łące
Dzieci zapoznają się z wyglądem i nazwami kwiatów.
3. Zabawa matematyczna "Kwiaty na łące".
Liczmany – czerwone, żółte i niebieskie klocki, kawałki sznurka, które posłużą za obręcze.
Rodzic rozsypuje kolorowe klocki (kwiaty) na dywanie – łące. Dziecko postępuje zgodnie z poleceniami rodzica:
• segreguje kwiaty ze względu na kolor, wkłada do właściwych obręczy,
• układa rytm z kwiatów rozpoczęty przez rodzica: czerwony, żółty, niebieski, czerwony, żółty...
• układa dowolne rytmy.
4. Taniec do piosenki "Dłonie, nogi, głowa"
Dzieci wykonują czynności, o których mowa w piosence.
5. Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej "Majowa łąka".
Rodzic prezentuje wiersz, a dzieci powtarzają fragment tekstu: "za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!"
Majowa łąka, pachnąca łąka;
Tu widać myszkę, słychać skowronka…
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Pająk zaplata pośród traw sieci,
a mała pszczółka do kwiatka leci.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Ważka spogląda na dół ciekawie.
Kret nowy kopiec wykopał w trawie.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Bąk bzyczy głośno, trzmiela szukając.
A wokół brzozy wciąż biega zając.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Na małym krzaczku przysiadła mucha.
Z wielką uwagą motyla słucha.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
I konik polny też nie próżnuje,
małej biedronce kropek pilnuje.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Tyle się dzieje ciągle na łące!
Aż z ciekawością zerka tam słońce.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Dla utrwalenia proszę pokazać dzieciom prezentację z kwiatami i przypomnieć ich nazwy. Nie muszą znać ich wszystkich, ważne, żeby zapamiętało i rozpoznało 2-3- nowe nazwy.
Pozdrawiam Was gorąco,
pani Ewelina
Pozdrawiam Was gorąco,
pani Ewelina
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz