czwartek, 14 maja 2020

Dzień 42.

"Jak tu pięknie i wesoło..."

1. Zabawa ruchowa "Motyle". 

Potrzebne będą przeszkody do ustawienia (np. krzesło, pudełko). Dzieci naśladują motyle i latają nad łąką, omijając ustawione przeszkody. Na sygnał rodzica (np. klaśnięcie) motyle przykucają.

2. Zabawa twórcza "Jaka jest łąka?"

Nagranie muzyki relaksacyjnej z odgłosami łąki

Dzieci przez chwilę wysłuchują nagrania, wyobrażając sobie, że są na łące. Po wykonaniu tego zadania opowiadają, co na niej widziały lub jaka była ta łąka (jeśli dzieciom będzie trudno, można podsuwać pomysły, np.: Czy były tam bociany? Czy było tam dużo zieleni? Czy był tam niedźwiedź? – które nakierują na tworzenie obrazu). 

3. Rozwiązywanie zagadek

Ma długie nogi i dziób czerwony, 
wrócił niedawno z dalekiej strony. 
Z żabkami raczej niechętnie gada, 
taka to jego największa wada! (bocian) 

Skaczą zielone po majowej łące, 
ogrzewa je ciepłe, wesołe słońce. (żaby)

Wolno sunie, hen przed siebie, 
nie poprosi o domek ani mnie, ani ciebie.
Ma go ciągle na sobie, 
nie służy tylko ku ozdobie. (ślimak) 

Gdy zaświeci słonko 
nad majową łąką, 
wesoło latają
i kolorowe jak one  
kwiaty odwiedzają. (motyle)

Z łąki do bukietów trafiają, 
i piękny, czerwony kolor mają. (maki)

4. Praca plastyczna "Majowa łąka"

Potrzebne będą:
- duży arkusz papieru (im większy, tym lepszy, można posklejać kilka kartek)
- farby 
- chusteczki nawilżane

Praca dla odważnych, ale dająca bardzo dużo radości. Zachęcam do namalowania łąki nie pędzlem, ale stopami, całymi dłońmi, palcami. Kwiaty, zwierzęta - zostawiam to wyobraźni dzieci. 


Nie tylko przy weekendzie, chociaż wtedy na pewno dużo łatwiej to zorganizować, zachęcam do wciągnięcia dzieci w obowiązki domowe, niektóre oczywiste, inne trochę mniej. Poniżej zostawiam grafikę z przykładowymi czynnościami oraz płynącymi z nich korzyściami dla rozwoju dzieci.

Pozdrawiam, pani Ewelina


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz